Reklama w telewizji odpada, zakup ogromnego 6-metrowego balonu na jeden z festiwali również nie przejdzie. Może więc zacząć od tradycyjnych, skutecznych i działających na rynku już od wielu lat ulotek? W sklepach www dostępne są przeróżne formaty tego typu reklamowych artykułów. Występują jednostronicowe małe wersje A4, ale również składane ulotki promocyjne, które pomieszczą odpowiednią ilość tekstu, zdjęć czy innych grafik. Dobór jest już zależny od nas.
Koszt wyprodukowania jednej wynosi zaledwie cztery grosze. To wydatek, na który może sobie pozwolić każda firma. Nawet jeśli zdecydujemy się na tysiące sztuk – w końcu tylko z większą ilością możemy dotrzeć do pewnego grona mieszkańców naszego miasta. Ulotki promocyjne można rozdawać wszędzie – przed wejściem do naszego sklepu, na głównych deptakach w mieście czy wrzucając je do skrzynek pocztowych mieszkańców.
Ich wielką zaletą jest to, że możemy umieścić na nich znacznie więcej aniżeli logo czy nazwę marki – jak ma to miejsce w przypadku innych gadżetów reklamowych. Mamy również możliwość napisania chwytliwego tekstu, dołączenia ciekawego zdjęcia czy gorącej rekomendacji jednego z odbiorców naszej usługi. Powiada się, że ludzie coraz rzadziej spoglądają na ulotki promocyjne. Być może ich nadmiar budzi niechęć wśród części mieszkańców. Nie patrz jednak na nich. Są ludzie, dla których wciąż jedyną informacją może być właśnie taka ulotka. Nie wszyscy mają dostęp do internetu, a większość ludzi potrafi ulec skutecznie wykonanej reklamowej ulotce.